3 letnie opony w świetle prawa są nowe - tak samo pełnowartościowe jak te wyprodukowane wczoraj
kształtem się nie różnią
powiem tylko tyle: firma w której pracuję wozi opony z magazynów producenta do dystrybutorów: systematycznie część towaru jest zwracana z powodu daty produkcji, dystrybutor nie odbiera dostawy bo opony mają więcej niż 12miesięcy
to chyba świadczy o tym że nie są takie super total mega extra
Niemiecka organizacja ADAC po raz kolejny przetestowała opony letnie. Zobacz jakie modele w rozmiarze 225/45 R17 są polecane w 2016 roku!
W '10 wygrywa Pirelli P7. Za nią np. Michelin Pilot Sport 3.
W '13 Pirelli P7 już za Pilotem Sport 3...
Test ADAC, ten sam rozmiar i nośność opony... Skąd zmiana? Nagle odwidziała się opona? Konkurencja więcej "w łapę" dała, czy jak?
Romecky81 to nie tak. Testy wykonywane są na różnych pojazdach, w różnych warunkach otoczenia, na różnej nawierzchni. Opona, która doskonale spisuje się na pojeździe z tylnym napędem niekonicznie będzie też tak dobra przy napędzie na przednią oś. Do tego dochodzi zmiana mieszanki, modyfikacje procesu technologicznego. I stad minimalne różnice. Generalnie "dobra" opona będzie dobra na każdym aucie, gniota można założyć od przyczepki...
Zobacz też, że testowane są opony o "różnym przeznaczeniu" Najwyższy model Conti, GoodYeara i Dunlopa porównywane są ze średnią półką Pirelli, czy Bridgestonem S001. Dlaczego do porównania nie wzięli PZero i RE050A? Na to pytanie niestety odpowiedź zna tylko ADAC. Może tam musi wygrać niemiecka opona...
Dla nas najważniejsze, że testy tym razem były robione na O2FL Kombi :lol:
dochodzi zmiana mieszanki, modyfikacje procesu technologicznego
Dla mnie to raczej zmiana produktu i nowy model opony, pod inną nazwą, np z magicznym oznaczeniem "2"
Być może ma miejsce to o czym piszesz wcześniej, typ auta itp itd...
Dobra a teraz poważnie!
Poszukuję jakiejś gumy w rozmiarze 205/55/16 91V. Auto jak widać 1,6 MPI czyli żaden potwór prędkości. Większość km kręcę po mieście - czasem jakiś dłuższy wypad. Raczej (z racji auta) śmigam spokojnie.
Na czym mi zależy: coś z rantem ochronnym, przyzwoite parametry, cicha, wytrzymała. Oczywiście czym więcej czytam, tym większy mętlik.
Prośba o jakiś dobry typ.
Romecky81: A po co ci zmieniać na 205/55 R16? Pogorszą ci się przyspieszenia, zwiększy zużycie paliwa i znacząco wzrosną koszty zakupu ogumienia. Przy takim ogumieniu (205/55 R16) 1,6 MPI będzie jeszcze większym mułkiem . Z podobnych powodów plus doliczając spadek komfortu nie zmieniałem na 17" tylko zostałem przy 16" w 141 konnym TDI ASV. Masz LPG więc zależy ci na obniżeniu kosztów a to jest nieracjonalne działanie w drugą stronę.
zepter00, etap zastanawiania się nad rozmiarem mam za sobą. I właśnie ze względów o których piszesz także nie zakładam 17'' Chodź się zastanawiałem...
A że na wspomnianym przez Ciebie LPG zaoszczędziłem już miliony to mogę zainwestować w 16''.
Pytanie było o opony a nie jaki rozmiar mam zastosować.
szkoda, a Ty jak zawsze musisz wszystko popsuć
Tych, które wskazałeś nawet nie oglądałem, nie porównywałem - i znów google w ruch Zamówiłeś to? Ktoś na takowych śmiga już?
zepter00, etap zastanawiania się nad rozmiarem mam za sobą. I właśnie ze względów o których piszesz także nie zakładam 17'' Chodź się zastanawiałem...
A że na wspomnianym przez Ciebie LPG zaoszczędziłem już miliony to mogę zainwestować w 16''.
Pytanie było o opony a nie jaki rozmiar mam zastosować.
Bierz test opon letnich ADAC i bierz najlepsze w tym rozmiarze. Proste. Zawsze tak robiłem i nigdy nie byłem zawiedziony. bigok.
szkoda, a Ty jak zawsze musisz wszystko popsuć
Tych, które wskazałeś nawet nie oglądałem, nie porównywałem - i znów google w ruch Zamówiłeś to?
:lol:
zamówione, kupione, dostarczone, założone i nawet juz pojeżdżone w te kilka ciepłych dni, które były, czy mozna z tego wyciągnąc jakieś wiążące wnioski? - NIE, za mało przejechane, ale zapowiadają się bardzo obiecująco
Zamieszczone przez Maicroft
Ja tam zmienilem z 16 na 15 zimowe i mniejszego spalania nie widze
ja przy przejściu z 225 na 195 czy 205 też zero różnicy :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
:lol:
zamówione, kupione, dostarczone, założone i nawet juz pojeżdżone w te kilka ciepłych dni, które były, czy mozna z tego wyciągnąc jakieś wiążące wnioski? - NIE, za mało przejechane, ale zapowiadają się bardzo obiecująco
szkoda, a brałeś pod uwagę Turanza T001 bądź Pirellki P7?
na turanzie się kiedys przejechałem - jakis poprzedni model, ale JA się zraziłem ogólnie - wyząbkowały strasznie w O2 kombi a jedna mi pękła z boku przy baaaaardzo ostrym skręcie :shock: , ale powtarzam - to moje osobiste uprzedzenia
Pirelki bardzo chciałbym przetestowac ale nie miałem okazji.
Zamieszczone przez xtremesystems
nie mow ze znow zalozyles zimowy
ja na zimówkach cały czas, to mój Ojciec wymiękł :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
no jade w gory. ustawilem wyjazd w "okno pogodowe"
dzis do konca dnia jest super jutro zalamanie pogody . ale jutro juz nie bede jezdzil swoim a tescia jesli bedzie trzeba
edit .
jak kto bedzie widzial czerwony pocisk (na krajowej 1 - łódź -dąbrowa - kraków - myślenice) ktory mignie mu tak szybko ze bedzie sie zastanawiać czy sie mu przewidzialo to pytać na radyjku
Dziś udalo mi sie na allegro ustrzelić nowe Continentale CPC5 za 1000zł komplet z grudnia 2012 nowki sztuki nie smigane z dzyndzlami i naklejkami. Mam nadzieję że wszystko bedzie ok bo i cena fajna :P
Jak widac z opisu mam podobna moc polecam Uniroyal Rain Sport 2, (opona raczej deszczowa) na suchym cicha, ladnie "klei" do jezdni, fajny designe ale... na "naszych" koleinach pełnych wody naprawde fajna propozycja, bardzo podobne do F1 GY
Latam na tym 3 sezony i jestem bardzo zadowolony.
Zamieszczone przez zepter00
A po co ci zmieniać na 205/55 R16
kilka dni po zmianie z 205/55/16 ww. uniroyal na 195/65/15 sava zima wszedłem w znany zakręt (stala droga do pracy) i szczeże mówiąc maiłem duży problem z opanowaniem auta, owszem komfort spada na"-" ale prowadzenie auta na "+". Zakladając 17` pewnie było by jeszcze lepiej ale niestety nasze drogi dość drastycznie traktują niższy profil niż 55
Zamieszczone przez Maicroft
Ja tam zmienilem z 16 na 15 zimowe i mniejszego spalania nie widze
Jakos latem duzo pewnie na tych 16 jest, zakladajac ze roznica w cenie 205/60/15 do 205/55/16 jest dosc mala.
Wynika to z oporów toczenia owszem zmieniłes z 205/55/16 na 195/65/15 ale dałeś dużo bardziej agrsywny bierznik i badziej miekką mieszankę (nie co wieksza powierzchnia opony przylega do asfaltu) + warunki zimowe daje skutek podobnego spalania
Komentarz